Tramwaje kursowały w Cieszynie zaledwie 10 lat, od 1911 do 1921 roku. Trasa o łącznej długości 1793 metrów wiodła od ul. Bielskiej przez Rynek i ul. Głęboką, następnie mostem na Olzie aż do stacji kolejowej. Tramwaje obsługiwało 21 osób, którzy fachu uczyli się w Wiedniu. Opłata za przejazd wynosiła 12-14 halerzy. Początkowo stosowano bilety papierowe sprawdzane przez kontrolerów, później wprowadzono żetony.
Po zakończeniu I wojny światowej i podziale miasta w 1920 roku na część polską (Cieszyn) i czechosłowacką (Czeski Cieszyn) tramwaj kursował dalej, ale intensywne kontrole na moście granicznym (oprócz pasażerów sprawdzano także wnętrze wozu oraz podwozie) uniemożliwiały płynną komunikację. Wagony odstawiono do zajezdni po polskiej stronie, a następnie sprzedano do Bielska i Łodzi. Nad Olzą zachowało się niewiele pamiątek dawnej komunikacji. Stoi jeszcze dawna zajezdnia, a w muzeum tramwajowym w Bielsku-Białej oglądać można słup z cieszyńskiej trakcji. Wkrótce jednak cieszyniacy będą mogli zobaczyć też oryginalną szynę, którą odnalazł jeden z miłośników tramwajów i oddał do Muzeum Śląska Cieszyńskiego. Większość szyn z cieszyńskich tramwajów zlikwidowano w 1923 roku, ale część nich nadal znajduje się pod asfaltem.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?