Profesjonalne Centrum Informacyjne Służby Celnej zostało uruchomione w Cieszynie. W specjalnie wygłuszonych pomieszczeniach na 14 stanowiskach telefonicznych celnicy odpowiadają na pytania klientów związane z przepisami, cłem i akcyzą.
– Takie call center wpisuje się w program modernizacji Służby Celniej i tworzenie przyjaznej obsługi przedsiębiorców i podatników – przekonywał dziś w Cieszynie Jacek Kapica, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów i Szef Służby Celnej.
Do tej pory o sprawy związane ze importem towarów z zagranicy, przewozem dewiz czy sprowadzeniem samochodu można było za-pytać w jednym z 16 oddziałów Służby Celnej w kraju. Z tym jednak bywało różnie. Nie zawsze informacja była pełna, szybka i rzetelna. Dlatego pojawił się pomysł utworzenia centrum informacyjnego, w którym przeszkoleni celnicy będą służyli radą i informacją dla przedsiębiorców i osób fizycznych.
Wybór padł na Cieszyn, bo w mieście mimo zlikwidowania kontroli na granicy pozostały budynki celników oraz kadra pracowników. Końcem ubiegłego roku Centrum Informacji Służby Celnej funkcjonowało w Izbie Celnej w Katowicach w ramach tzw. fazy testowej. Teraz działa już pełną parą. Dziennie celnicy odbierają około 200 telefonów, głównie przedsiębiorców.
– Telefonów jest sporo, głównie dotyczą przywozu towarów z innych państw. Są też pytania związane z przewozem dewiz przez granicę, czy akcyzą na samochody — przyznał Zbigniew Klocek, jeden z celników obsługujących call center.
Numer Centrum Informacyjne Służby Celnej to 801 470 477.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?