Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy są przygotowani na wejście Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej

Łukasz Klimaniec
Włodzimierz Cybulski, wiceburmistrz Cieszyna, będzie mógł podpisywać urzędowe pisma za pomocą takiej karty.
Włodzimierz Cybulski, wiceburmistrz Cieszyna, będzie mógł podpisywać urzędowe pisma za pomocą takiej karty.
Dziesięć komputerów, dwa serwery, dwa skanery oraz 30 czytników podpisu elektronicznego i tyleż samo kart z podpisem elektronicznym otrzymali cieszyńscy urzędnicy.

Dziesięć komputerów, dwa serwery, dwa skanery oraz 30 czytników podpisu elektronicznego i tyleż samo kart z podpisem elektronicznym otrzymali cieszyńscy urzędnicy. Dzięki temu od 1 stycznia, gdy wejdzie w życie System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP) będą gotowi, by podpisywać dokumenty właśnie drogą elektroniczną.

- Będzie łatwiej, bo dzięki temu będziemy mogli nie tylko wysłać dokumenty z elektronicznym podpisem. Wnioskodawca będzie miał możliwość sprawdzenia na jakim etapie jest jego wniosek i w jakim wydziale ewentualnie utknął - wyjaśnia Bogdan Ficek, burmistrz Cieszyna. - Tą kartą, jako burmistrz, będą mógł podpisywać urzędowe pisma.

- Nadal będzie można załatwiać sprawy w tradycyjny sposób. Ale dzięki systemowi będzie prościej i szybciej. To będzie z korzyścią dla wszystkich - wtóruje mu Włodzimierz Cybulski, wiceburmistrz Cieszyna.

Elektroniczny podpis to w rzeczywistości karta magnetyczna, która przypomina do złudzenia kartę do bankomatu lub dyskietkę Narodowego Funduszu Zdrowia. Mała dyskietka włożona do czytnika parafuje drogą elektroniczną dany dokument. Do tego potrzebny jest specjalny sprzęt. Cieszyński Ratusz odwiedzili informatycy specjalizujący się w systemie SEKAP. Pracownicy urzędu szkolą się w tym zakresie w Rybniku. Burmistrz jest spokojny, że 1 stycznia, gdy system wejdzie w życie, cieszyński urząd będzie na to przygotowany.

SEKAP wchodzi w życie od Nowego Roku, ale tylko w województwie śląskim w dziesięciu powiatach grodzkich, siedmiu powiatach ziemskich oraz w trzydziestu sześciu gminach. Oznacza to, że elektroniczne podpisy będą obowiązywały w Bielsku-Białej, Żywcu i powiecie cieszyńskim. Główne cele systemu to obniżenie kosztów świadczenia usług publicznych, a jednocześnie podniesienie ich jakości, poszerzenie oferty usług świadczonych drogą elektroniczną, poprawa warunków prowadzenia działalności gospodarczej i wzrost konkurencyjności regionu w skali krajowej oraz europejskiej.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na cieszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto