Ukryta słodycz, czyli w czym jest cukier? Codziennie zjadasz nawet 25 łyżeczek

JK
Cukier, często nazywany cichym zabójcą, jest dodawany do aż 74% pakowanej żywności sprzedawanej w supermarketach. Znajdziemy go nie tylko w słodkich, ale także w wytrawnych produktach. Gdzie jest go najwięcej i jaki ma wpływ na nasze zdrowie?

Słodkość jak narkotyk

Cukier uzależnia prawie tak bardzo, jak narkotyki. Profesor Robert Lustig z University of California w San Francisco na łamach tygodnika naukowego Nature pisze:

Zagrożenie zdrowia wywołane nadmierną konsumpcją cukru jest tak wielkie, że usprawiedliwia to wprowadzenie regulacji podobnych do tych, na jakie zdecydowano się w przypadku alkoholu czy nikotyny

Zgodnie z badaniami profesora cukier działa na mózg w podobnym stopniu, co kokaina czy heroina. Dlaczego cukier negatywnie wpływa na nasze zdrowie? On to właśnie odpowiada za próchnicę, otyłość, cukrzycę, nowotwory oraz choroby naczyniowo-sercowe.

Ukryta słodycz
Skoro cukier uzależnia, nic dziwnego, że dodawany jest do wielu produktów spożywczych, nie tylko tych w oczywisty sposób słodkich i niezdrowych. Niestety, często decydując się na produkty pozornie zdrowe, w efekcie spożywamy kilkanaście łyżeczek cukru. Sztucznie dodany cukier znajdziemy w:

  • płatkach śniadaniowych
  • jogurtach
  • batonikach zbożowych
  • batonikach białkowych

Podobnie rzecz ma się z wieloma wytrawnymi produktami. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by dziennie spożycie cukru nie przekraczało 10% kaloryczności całej diety (10-12 łyżeczek). Tymczasem średnio Polacy spożywają każdego dnia... około 25 łyżeczek, rocznie zaś nawet 70 kg! Zobaczcie, jakie produkty zawierają najwięcej cukru.

Przestroga przed paleniem na każdym papierosie? Jest pomysł!

Wideo

Materiał oryginalny: Ukryta słodycz, czyli w czym jest cukier? Codziennie zjadasz nawet 25 łyżeczek - Polska Times

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan

Nie jem keczupu (wolę musztardę), za owocami też nie przepadam (wolę gotowaną marchewkę), miodu po prostu nie lubię, nie jem żadnych chipsów ani płatków. Nie lubię chleba - jem najwyżej 2 kromki dziennie lub jedną bułkę.
Więc od czego tyję? Chyba nie od golonki, schabowego, mielonego, kuczaka z rożna i makaronu ze śmietaną czy maślanki lub piwa? :)

Dodaj ogłoszenie