Pięć firm chce zająć się przebudową skrzyżowania na DK94
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma pozwolenie budowlane na przebudowę skrzyżowania DK 94 z ulicą Okradzionowską. To spowoduje, że przywrócimy skrzyżowanie, które było zamknięte. Będzie ono bezpieczne i wyposażone w sygnalizację świetlną – informował ostatnio Rafał Adamczyk, burmistrz Sławkowa.
W ogłoszonym przez GDDKiA przetargu pojawiło się pięć ofert. Oto ich zestawienie i oferty:
- DROG-BUD z Lubojenki – 7 mln 731 tys. 57,85 zł
- Eurovia Polska z Kobierzyc – 8 mln 503 tys. 717,95 zł
- DROGOPOL z Katowic – 8 mln 767 tys. 296,88 zł
- GRAMAR z Lublińca – 9 mln 969 tys. 291,82 zł
- Berger Bau Polska z Wrocławia – 11 mln 268 tys. 481,56 zł
GDDKiA zaplanowała na to przedsięwzięcie 7 milionów 549 tys. 966 zł. Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 40 proc.).
Przebudowa skrzyżowania DK94 z ul. Okradzionowską. To się zmieni
W ramach inwestycji zaprojektowany został remont nawierzchni jezdni DK94 na długości około 700 m, przebudowa geometrii skrzyżowania, m. in. za sprawą wydzielonych lewoskrętów, korekta geometrii wlotów bocznych. Powstanie także sygnalizacja świetlna, która skoordynowana zostanie z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu z ul. Gwarków Sławkowskich i Wrocławską. Ponadto w rejonie skrzyżowania z ul. Okradzionowską powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, a w ciągu ul. Księża Droga istniejący chodnik zostanie przebudowany.
Pracom drogowym towarzyszyć będą przebudowy zjazdów i poboczy oraz odwodnienia w postaci zabudowy wpustów ulicznych oraz rowów przydrożnych.
To kolejna inwestycja realizowana w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024.
- Dzięki niej zlikwidujemy niebezpieczny punkt na mapie drogowej województwa śląskiego. Wcześniej na tym skrzyżowaniu dochodziło do licznych kolizji i wypadków – nawet ze skutkiem śmiertelnym. Dzięki sterowaniu ruchem sygnalizacją świetlną ograniczymy ryzyko wystąpienia wypadków drogowych, w szczególności dla relacji poprzecznych. Realizacja infrastruktury dla pieszych i rowerzystów pozwoli na kompleksową i bezpieczną obsługę komunikacyjną wszystkich użytkowników tego układu drogowego – informuje katowicki oddział GDDKiA.
Inwestycja zrealizowana będzie w systemie tradycyjnym (buduj), na podstawie wykonanej w ubiegłym roku dokumentacji projektowej.
- Przy sprawnym przebiegu postępowania przetargowego umowę z wykonawcą moglibyśmy podpisać w drugim kwartale 2024 r. Roboty budowlane powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 8 miesięcy od daty zawarcia umowy – przekazuje GDDKiA.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Głównym celem programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.
Realizacja zadań w ramach programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?