Aż 54 samorządy z województwa śląskiego zdecydowały się na wprowadzenie w swoich urzędach Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej. W projekcie uczestniczą również trzy gminy z powiatu cieszyńskiego (Skoczów, Hażlach, Cieszyn) oraz starostwo. Projekt miał zostać w pełni uruchomiony już 2 stycznia 2008 roku. Jednak są pewne opóźnienia z jego wdrażaniem.
- Na razie zaczął funkcjonować u nas elektroniczny obieg dokumentów, co oznacza, że nie musimy już prowadzić ręcznej ewidencji i biegać z papierkami po całym budynku, tylko dokumenty są w kancelarii skanowane i kierowane następnie do mnie lub burmistrzów, a my rozdzielamy je z kolei pomiędzy naczelników poszczególnych wydziałów. To na prawdę bardzo duże ułatwienie dla wszystkich pracowników urzędu - uważa Ewelina Domagała, sekretarz skoczowskiego magistratu.
Pełna komunikacja pomiędzy samorządem, a interesantami będzie mogła ruszyć najprawdopodobniej dopiero w marcu tego roku. - Wykonawca obiecał nam najpierw, że będzie to już końcem lutego, ale tego terminu raczej nie uda się dotrzymać, bo są znaczne opóźnienia, na które nie mamy niestety wpływu. Gdy już jednak zacznie działać tzw. platforma e-usług, to wówczas będzie to oznaczać bardzo duże ułatwienia w załatwianiu spraw przez naszych mieszkańców - zapewnia Domagała.
Każdy pełnoletni skoczowianin będzie mógł ubiegać się o nadanie podpisu elektronicznego, który będzie mu pomocny w kontaktowaniu się z ratuszem drogą internetową.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?