Pomóżmy Cieszynowi znaleźć markowe produkty

Łukasz Klimaniec
Maria Skowronek prezentuje słynne cieszyńskie kanapki ze śledziem
Maria Skowronek prezentuje słynne cieszyńskie kanapki ze śledziem Łukasz Klimaniec
Miasto szuka elementów, które przyciągną nad Olzę tłumy turystów. Może macie jakieś pomysły!?

Specjalna agencja reklamowa pracuje nad znalezieniem markowych produktów turystycznych Cieszyna. Urzędnicy uznali, że przygotowanie takiej strategii jest konieczne, bo choć nad Olzą jest wiele atrakcji, nie wiadomo, którą polecić turyście, aby w przyszłości chętniej przyjeżdżał do Cieszyna.

- Jako cieszyniacy mamy zaburzone podejście do naszych atrakcji. Jesteśmy z nimi emocjonalnie związani, dlatego pewnych rzeczy możemy nie doceniać, a inne przeceniać - przyznaje Renata Karpińska, szefowa Biura Promocji cieszyńskiego Ratusza. Dodaje, że spojrzenie ludzi z zewnątrz rzuca nieraz nowe światło.
- Czasem to kubeł zimnej wody, a czasem miła niespodzianka - mówi Karpińska.

Markowych produktów Cieszyna szuka Grupa Eskadra. Marketingowcy przeprowadzają już ankiety wśród mieszkańców województw śląskiego, małopolskiego, dolnośląskiego i opolskiego. Zorganizowali też spotkanie z cieszyniakami, na których mieszkańcy mogli zgłaszać pomysły. A tych jest wiele. Zamek i Wzgórze Zamkowe, cieszyńska Wenecja, festiwale i imprezy nad Olzą, lokalne ciasteczka czy słynne kanapki ze śledziem, jakie od lat można kupować przy Rynku. Co do tych ostatnich - nie ma w Cieszynie osoby, która by o nich nie słyszała. To najpopularniejsza przekąska w mieście ceniona nie tylko przez mieszkańców. Przychodzą po nie studenci, uczniowie szkół, a nawet Czesi.

- Są niepowtarzalne. Raz nawet ktoś chciał je podrabiać, ale mu nie wyszło. Nasza receptura jest zastrzeżona - uśmiecha się Barbara Wija, szefowa "Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców "Konsum Robotniczy" w Cieszynie.
Markowym produktem mogłaby stać się cieszyńska Wenecja, na którą wskazywały osoby podczas badań ankietowych, ale to miejsce musiałoby wcześniej przejść solidną rewitalizację.

Wiele wskazuje, że markowym produktem turystycznym nie zostanie konkretne miejsce, wyrób lub wydarzenie, ale grupa takich propozycji. Marką mogą być Cieszyńskie Festiwale, do których zostaną zaliczone cieszące się największą popularnością wśród turystów imprezy.

Szukanie potencjalnych produktów turystycznych potrwa do końca listopada. Cały projekt zakończy się w styczniu 2011.

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie