Polska Organizacja Turystyczna. Kryteria
Wśród kryteriów, jakie wzięła komisja znalazły się: lokalizacja placówki, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, dni i godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji, wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza, zaopatrzenie w materiały informacyjno – promocyjne, inicjatywy własne.
W kategorii 1 gwiazdka pierwsze miejsce zajął Punkt Informacji Turystycznej w Siedlcu.
W kategorii 2 gwiazdki: Trzecie miejsce ex aequo zajęły Punkt Informacji Turystycznej w Koronowie, Informacja Turystyczna w Łagowie, na drugim miejscu znalazło się Gminne Centrum Informacji Turystycznej w Cisnej, a na pierwszym miejscu Informacja Turystyczna w Brennej.
W Kategorii 3 gwiazdki trzecie miejsce zajęła Informacja Turystyczna w Szczyrku, drugie miejsce ex aequo - Centrum Informacji Turystycznej w Ostródzie oraz Centrum Informacji Turystycznej w Koninie, a na pierwszym Miejskie Centrum Informacji Turystycznej w Bielsku-Białej.
W kategorii 4 gwiazdki trzecie miejsce zajęło Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej, drugie miejsce ex aequo zajął Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej, oraz Opolskie Centrum Informacji Turystycznej, pierwsze miejsce zajęło Bydgoskie Centrum Informacji Turystycznej.
Ponadto zostało przyznane przez Aktualności Turystyczne, patrona medialnego konkursu, wyróżnienie dla Centrum Informacji Turystycznej w Ustce.
- W tegorocznej X już edycji konkursu liczba zgłoszeń była rekordowo wysoka - ponad 50 zgłoszeń - konkurencja była więc naprawdę bardzo duża – podkreśla Magdalena Ragus, wicedyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych w Polskiej Organizacji Turystycznej. - Mamy nadzieję na jeszcze więcej w 2015 roku, tym bardziej, że planujemy zmiany w formule konkursu w przyszłym roku. Będziemy przykładać większą wagę do kreatywności i inicjatyw podejmowanych przez punkty i centra IT a także punktować działalność gospodarczą, czyli stawiać bardziej na jakość funkcjonalną a nie techniczną - dodaje Magdalena Ragus.
Od 10 lat Polska Organizacja Turystyczna prowadzi konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej. Celem konkursu jest: kreowanie konkurencyjności na rynku centrów i punktów informacji turystycznej, wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić benchmark dla osób zarządzających centrami i punktami IT, promocja dobrych praktyk ze wskazaniem pożądanych cech jakościowych organizacji i zarządzania centrami i punktami IT, zwiększenie zainteresowania władz samorządowych i lokalnych tworzeniem sieci informacji turystycznej.
Ważnym elementem polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) jest prowadzona od 4 lat przez Polską Organizacją Turystyczną, certyfikacja punktów i centrów informacji turystycznej. Obecnie w Polsce jest 408 takich miejsc. Takie zarządzanie PSIT ma na celu przede wszystkim: stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym oraz zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?